29 augusti 2014

Fjärde praktikdagen


Fjärde praktikdagen klar, sista för den här första veckan. Det var betydligt mindre att göra idag jämfört med igår. Jag började med att väga upp några degar och dela upp och forma limpor. Fick öva på att rundriva, något jag blir allt bättre på. Redan vid 11 bakade vi det sista, nämligen kanel- respektive kardemummabullar. Jag börjar äntligen få in snitsen på skruvandet och knytandet. Jag är inte lika snabb som Reza, men de blir inte lika fula som i tisdags. Efter det var det bara städningen kvar, lite mer noggrann än tidigare dagar eftersom det är fredag. Sedan gjorde jag lite frallor, och efter det, klockan 13 fick jag sluta.




Jag fick med mig två matbröd hem; ett med dill och västerbottenost, och ett med dinkel. Det förstnämnda var hur gott som helst! Det andra har jag inte hunint prova än. Jag fick även med mig inte mindre än 6 bullar, en av varje sort. Jag ska ha lite bullprovning nu under helgen, med lite betygssättning här i bloggen! Stay tuned!