13 november 2014

Här vare andra bullar!


Det har blivit mycket bullbak senaste dagarna i skolan. Både klassiska kanelbullar, men även lussekatter! Lite för tidigt kan jag tycka. Jag har ju svurit en ed att inte börja med julbaket förrän första advent, men i skolan räknas det inte. Knytningen av bullar går förresten på räls numera.
Idag fick jag för första gången göra croissantdeg. Lite krångligt med kavnlingen, men jag tror att det blev ganska bra ändå. Vi får se imorgon när de gräddas!

Jag längtar för övrigt otroligt mycket till första advent... Har skrivit ihop en liten lista med saker jag hoppas hinna med att baka. Den listan innehåller dock över 30 saker, så vi får se hur det blir med den saken. Jag är i alla fall full av inspiration! Jag ser mest fram emot all göra kolor! Den härliga doften i kombination med den bästa julmusiken... No more words needed!