15 april 2017

Påskbrownies


Idag var jag på påskfirande hos Ida, Erik, Isak och Arvid. Jag stod som vanligt för fikat. Påskafton till ära bjöd jag på sju sorter. Jag kommer att lägga ut bilder efter hand, flera recept finns dock redan upplagda. 

I det här inlägget bjuder jag på extra chokladiga brownies med tryffel, båda med smak av nutella. 




Jag har lagt upp recept på både brownies och tryffel tidigare, och de finns länkade här nedanför. Några saker ändrade jag på.

  • Grädda dina brownies i en fyrkantig form istället för rund.
  • När du gjort tryffeln, låt det svalna någon timme innan du breder den på kakan.
  • Ställ ut den glaserade kakan så den stelnar innan du skär den i bitar med en vass kniv.
  • Torka av kniven mellan varje gång du skär för finaste bitarna.
  • Tryck fast ett chokladägg på varje bit.


Receptet på browniesarna finns här, och tryffeln här.








💛💛💛 Glad påsk! 💛💛💛