3 november 2015

Småkakor till jul!


Nu när halloween tog slut var det som att min kropp inte kunde vänta längre. Jag har nu suttit och tittat på repriser av julprogram, kollat upp recept och bilder på bakverk, och skrivit ner ännu mera på min redan superlånga baklista. Snart ska jag faktiskt börja baka mina småkakor som håller sig bra i frysen någon månad. Kanske gör jag även någon form av matbröd som också får vänta i frysen.

Årets minst sagt överambitiösa lista över småkakor till julbaket:

  • Pepparkakor
  • Chokladsnittar
  • Bondkakor
  • Hasselnötstoppar
  • Pepparnötter
  • Snöbollskakor
  • Kolakakor
  • Saffranskolakakor
  • Drömmar
  • Nötchokladrutor
  • Vaniljhorn
  • Schackrutor
  • Chokladcigarrer
  • Pepparkakskolakakor

Här kommer bilder från några godbitar från förra året.