26 november 2015

Otursveckan


Min första vecka som bagare/konditor på Stora gungan kunde inte ha börjat sämre. Jag tappade först ut en kartong med ägg, en stor skräck för alla som bakar tror jag. Men det räckte inte med det tydligen, för precis innan jag skulle sluta i måndags så skar jag mig i fingret (igen!). Jag höll på att skära ut chokladkakor ur formarna när jag slant med kniven och lyckades skära av toppen på min tumme. Det gjorde helt otroligt ont och jag fick lite lätt panik när jag var tvungen att slänga tumtoppen i papperskorgen (usch!). De andra tjejerna på jobbet var jättegulliga och hjälpte mig med förband och skickade iväg mig till akuten. Där blev jag ordentligt omplåstrad, och fick världens tjockaste tumme - se bild!




Jag blev på grund av detta sjukskriven några dagar från bakeriet. Sjukt tråkigt! Nu i helgen ska jag i alla fall jobba i julbodarna, och då bara stå i kassan. Det ska bli jättekul! Fast jag är grymt nervös redan. Det kanske är helt fullt med folk och jättestressigt. Men som sagt ska det bli roligt, framförallt att få jobba i så fina kläder. Jag ska komma ihåg att ta en bild på mig själv.

Nu hoppas jag att tummen blir bra. Jag har ju inte tid med ett sådant här handikapp. Det finns alldeles för mycket julbak kvar för ett sådant här hinder. Snart får jag hem något som jag verkligen ser fram emot, är som ett barn dagen innan julafton!