2 januari 2016

Nytt år, nya bakmöjligheter!




Dessa fina bakböcker fick jag i julklapp. Jag önskar mig alltid nya bakböcker, och har nu så många att det inte finns en chans att jag ska hinna baka igenom dem. Jag använder mig väldigt sällan av dem alls faktiskt. Jag tycker mest om att titta igenom dem och inspireras till tusen. Att få nya idéer på vad jag ska baka härnäst och kanske hitta ett recept om jag känner mig osäker på något. Men framförallt så är böckerna alltså min stora inspirationskälla.

Och nu, lagom till det nya året precis har börjat, så flödar inspirationen som aldrig förr! Jag har så mycket idéer på bakverk jag vill testa. Jag är inte mycket för nyårslöften då jag aldrig kan hålla mig motiverad ett helt år. Men när det gäller bakning finns motivationen där jämt, känns det som. Därför kan mitt nyårslöfte i år vara att baka mera! Och uppdatera oftare på bloggen. Inte för att någon läser den, men det är roligt för mig att titta tillbaka, och hitta recept som var bra och sådär.

Inom kort lägger jag upp en lista med bakverk jag vill prova under året. Kanske kan det inspirera någon annan också.