27 augusti 2015

Ebbas fik


Mitt andra cafébesök i Helsingborg var på kultförklarade Ebbas fik! Och jösses, inredningen var så otroligt fin! Det fanns något att titta på och beundra precis överallt. Jag ville ta med mig allt hem.

Själva fikabrödet var lite upp och ner. Brownien var helt otroligt god. Den godaste jag ätit faktiskt. Kanske lite, lite väl kladdig. Men smaken var perfekt. Nötterna i gav en god crunch. En rejäl bit kostade 34 kronor.
Kakan hette chokladtrippel och var en chokladmördegskaka med vit, ljus och mörk choklad i och ringlad uppepå. Den var ganska torr och tråkig. God chokladsmak dock. En jättestor kaka kostade 26 kronor.
Rallykakan var med smak av hasselnötter och choklad, med ett rejält lager nutella på toppen. Den var god, men tyvärr mest mastig. Den kostade 34 kronor.

Med tanke på storleken på bakverker var de mycket prisvärda. Dock var de nästan för stora, i alla fall om man inte är superhungrig. Men bara inredningen gör att jag vill komma tillbaka. Jag är sugen på att testa en hamburgare, som serveras i en liten bil i papp.






In och kika på deras hemsida, bums!
http://ebbasfik.se/index.html