27 augusti 2015

Conditori två systrar


Vi bodde granne med ett fint litet ställe i Helsingborg som jag ville prova. Utbudet var ganska lagom stort, och jag hann smaka två bullar, och en sorts varm macka, kallad en sjöbuse. Den var jättegod! Såg ut som en ihopvikt pizza ungefär, fylld med tomat, ost och skinka tror jag.
Bullarna jag smakade var en kanel- respektive kardemummabulle. Kanelbullen såg ganska tråkig ut men var jättegod! Inte en gnutta torr och generöst med kanelfyllning. Kardemummabullen var inte lika bra, lite torrare. Men även den var god.
Inredningen var ganska traditionell kondis, med fina gamla detaljer. Vi satt aldrig där och fikade tyvärr, men deras uteservering i en liten minipark med några träd såg mycket mysig ut.
De hade paketerat sina småkakor i fina små bruna askar. Det skulle bli en fin födelsedagspresent eller julklapp.

Har jag vägarna förbi besöker jag säkert detta lilla ställe igen.